Мудра наставничка користи фластери за да им ја објасни на 8-годишните деца разликата помеѓу рамноправност и правичност

Мудра наставничка користи фластери за да им ја објасни на 8-годишните деца разликата помеѓу рамноправност и правичност

Децата се паметни, љубопитни и прилагодливи, а со правилните наставни методи се способни да научат предизвикувачки концепти со неверојатна леснотија. Корисничка на Тамблр aloneindarknes7 го илустрирала ова, споделувајќи го начинот на којшто таа како наставничка ги подучува нејзините 8-годишни ученици, за разликата помеѓу две многу слични, но сепак различни идеи: рамноправност и правичност. Постот првично се појавил на Тамблр сајтот „Citizenship and Social Justice“ (Државјанство и опшетствена праведност) кој покрива теми околу класните, расните, половите и едукативните разлики и активизмот.

Мудра наставничка користи фластери за да им ја објасни на 8-годишните деца разликата помеѓу рамноправност и правичностОваа наставничка која веќе предава 3 години, ја научила оваа техника од нејзиниот претпоставен. Таа навистина ужива во приложувањето важни општествени концепти на нејзините млади ученици, со цел да го заинтересира нивниот ум и да им помогне да станат одговорни возрасни личности во иднина.

„Постојат толку многу различни трикови и техники со кои може да се влее чувство за социјална свесност кај учениците од различни возрасти. Сѐ што треба да сторите, е да ги направите овие концепти релевантни за нив и на ниво коешто тие можат да го разберат“, објаснува корисничката на Тамблр aloneindarknes7.

„Највредниот дел од мојата работа, е гледањето на возбудата кај моите ученици. Кога се вклучени во некој проект, тие можат да бидат предизвикани и поттикнати на акција и возбудени кога ќе видат добри резултати од некој тест. Секојпат ми претставува неизмерно задоволство, да забележам како нивните лица блескаат од радост.“

Сепак, познавањето на разликата помеѓу овие два концепти и учењето како да се имплементираат во реалниот живот, се две сосема различни нешта.

Оваа слика беше неодамна објавена на Тамблр, којашто сликовито ја објаснува разликата помеѓу рамноправноста и правичноста, па наставничката решила да објасни како 8-годишните децата ги сфаќаат овие концепти.

Мудра наставничка користи фластери за да им ја објасни на 8-годишните деца разликата помеѓу рамноправност и правичност

„Ова е нешто на кое ги учам моите ученици уште во првата училишна седмица и тие ги разбираат концептите. Имаат само 8 години и ги разбираат овие комплексни социјални проблематики, а сѐ што ми е потребно за таа цел, е една кутија со фластери.

На секој ученик му велам да се преправа дека е повреден и дека му е потребен фластер, а децата обожаваат фластери. Потоа, го прашувам првото дете на кое место е повредено и ако ми каже дека е на прстот, таму му го ставам фластерот. Потоа, го прашувам второто дете на кое место е повредено и без разлика што и да ми одговори, му го ставам фластерот на истото место како и на првото дете. Продолжувам со истиот метод, лепејќи им фластер на прстињата на сите преостанати ученици во класот. Без разлика каде и да ми кажат дека им е божемната повреда, го лепам фластерот на истото место кај сите деца.

Откако на сите ќе им залепам фластер, ги прашувам дали сметаат дека тој им помогнал на некој од нив, освен на првото дете? Им објаснувам дека на сите подеднакво сум им помогнала и сум им залепила по еден фластер. Потоа, тие се обидуваат да ми објаснат дека на друго место биле повредени, па јас се преправам дека дури тогаш сфаќам дека е така. Потоа им објаснувам: ,Оваа година, може да има ситуации во коишто некои од вас ќе добијат различни нешта, бидејќи ќе имате различни потреби, исто како што на секој од вас му беше потребен фластер на различно место.’

На овој начин, ако некои ученици ме прашаат зошто друг ученик има добиено поинаква задача од неговата, мора да го напушти часот од некоја причина или потребно е друг наставник да дојде и да му помага во текот на годината, ги потсетувам на фластерите коишто ги лепевме на почетокот од годината, па тие веднаш престануваат да се жалат. Еве како 8-годишните деца ја разбираат правичноста.“

Откако го прочитале методот на оваа наставничка, разни луѓе на Интернет започнале фасцинантна дискусија за нееднаквоста, правдата и разни други социјални проблеми, коишто поттикнуваат на критичко размислување. Прочитајте дел од нив во продолжение:

„Кога секој на планетава би ја научил оваа лекција на 8-годишна возраст, сите ќе живеевме на подобро место.“

„ГОСПОДЕ БОЖЕ, ОВА Е СОВРШЕНО. Ќе го применам овој метод на моите ученици оваа школска година!“

„ТОА е една импресивна воспитна стратегија.“

„Ова е брилијантна подучувачка аналогија.“

„Секој којшто има брат или сестра, ги знае овие концепти. Родителите подеднакво ги сакаат своите деца, но на секое дете му е потребен различен начин на воспитување и различни ресурси.“

„Овој пример претставува една позитивна акција за соодветна правичност за сите, но некои мислат дека само се обидуваме да им дадеме можности на ,луѓе коишто не го заслужуваат тоа’.“

„Сосема е во ред кога ги искачуваме сите луѓе на повисоко, подеднакво ниво. Проблемите настануваат кога ги спуштаме луѓето на пониско, подеднакво ниво.“

„Еднаквост во можностите, е сосема различно од еднаквост во резултатите.“

„Властите треба да се обидат да гарантираат подеднакви можности, не еднакви резултати од тие можности.“

„Правичноста треба да постои во некои случаи, како што се примерите со фластерите и велосипедите. Но, не треба да се применува правичност баш во сите случаи.“

„Реалниот проблем е дека еднаквоста и правичноста се во основа два исти зборови, коишто се само семантички раздвоени. Тоа е плитка игра на зборови.“

Прочитајте и за оваа учителка која им поставила едноставно прашање на нејзините третоодделенци, а нивните одговори ќе ви го скршат срцето.


САКАТЕ ДА ГИ ДОБИВАТЕ НАШИТЕ СОДРЖИНИ НА ИМЕЈЛ?

       

За авторот
Љубопитна новинарка и маркетерка со истражувачки дух, која е во вечна потрага по доза креативност. Животно мото ѝ е дека без утринско кафе, испеана песна и барем малку возбуда, не треба да ѝ помине ниту еден ден. Неостварен сон - да го прошета светот.

Поврзани содржини

Остави коментар